RSS

Hvad har jeg lært

13 nov

Nu er jeg flyttet, og hvad har jeg lært af denne sag.

Jeg har lært, at politiet ikke hjælper når man bliver truet af sin nabo.
– men det vidste jeg i forvejen.

Jeg har lært, at normen nu om dage er, at folk synes det er helt i orden, at andres kæledyr ødelægger og generer andre (i hvert fald når det ikke går ud over dem selv).
Det undrer mig lidt, da jeg tit læser om folk der er sure over, at andres dyr kommer ind til dem.
Måske er det kun på Kristoffersvej, hvor jeg boede, at folk er så afstumpet.
– det er et røverkvarter; sort arbejde i stor stil, og socialbedragere.

Jeg har lært, at når man bliver chikaneret af sin nabo, og denne nabo skriver på facebook at alle i området skal chikanere een. Så får man ingen hjælp fra boligselskabet. Tværtimod, så er det den der bliver chikaneret der er til besvær.

Jeg har lært, at folk er nogle får, som hvis de får at vide på facebook, at de skal chikanere en nabo, så gør de det uden, at kende noget til den nabo eller historien bag.
– måske de er bange for det samme skal ske for dem; vejmafiaen er kendt for, at tvinge folk til at flytte, hvis de ikke retter ind.

Jeg har lært, at beboerbestyrelsen er ligeså korrupt som jeg havde forstillet mig, da de mener det er ok, at hele nabolaget chikanerer en beboer til at flytte. Men når nu vennerne skriver på facebook, må man jo rette ind.

Jeg har lært, at husordenen kun gælder for nogle, og selvfølgelig ikke for bestyrelsen og deres venner.

Jeg har lært, at jeg ALDRIG mere skal gå kommandovejen. Jeg ordner tingene selv. Hvis en kat igen ødelægger mine ting, får ejeren ikke en chance til, at gøre noget ved det.

Jeg har lært, at vejmafiaen bestemmer på Kristoffersvej. Og hvis man kommer i bad standing så stopper de ikke før man er flyttet.

Jeg har lært, at selvtægt belønnes, så det vil fremover være min fremgangsmåde.

 
13 kommentarer

Posted by på 13. november 2015 in Boligselskab, Nabo fra helvede, Naboer, Politi

 

Tags: , , , , , , , , , ,

13 responses to “Hvad har jeg lært

  1. Mariann Dupont

    14. november 2015 at 15:47

    Mikael, jeg kender jo godt hele historien. Og forstår dig.
    Bare vil jeg sige vedr. ” har lært, at jeg ALDRIG mere skal gå kommandovejen. Jeg ordner tingene selv. Hvis en kat igen ødelægger mine ting, får ejeren ikke en chance til, at gøre noget ved det.”

    DET ER JO IKKE KATTENS SKYLD. DET ER JO EJEREN DER ER EN ET MØGHOVED!
    I forvejen er det da hverken af kærlighed eller omsorg, at man lukker sin kat ud.
    Man ved jo, at man måske mister den.

    Så igen, kattens skyld kan det altså ikke være…den kan jo ikke læse..eller forstå menneskets sprog…..ejeren er merden du skal gå efter…….!

    Kærligst og al den held og lykke der nu må være tildelt dig, her i denne døende verden.
    Jeg tænker på dig hver dag. Og håber, at du snart sender et hello……hvordan det går…..ja, har jo allerede skrevet, at jeg troede, at du skulle flytte den 18 i denne måned, fordi du ..ikke var flyttet sidst vi mailede…men ja, jeg er også en del forvirret og har bidt i græsset temmelig meget her de sidste par måneder….tilgiv, hvis jeg tog fejl………..

     
    • Morbus Behcet

      14. november 2015 at 17:53

      Ja, jeg ved godt det ikke er kattens skyld. Men hvad skal man gøre når ejeren ikke vil følge reglerne.
      Jeg mener hvad jeg siger, hvis det sker igen, så klare jeg det selv; Jeg kan køre den ud til dig.
      – og det gælder ikke kun katte. Når man ikke kan regne med myndighederne, og dem der burde bestemme; så er selvtægt den eneste løsning.

      Jeg skal nok melde tilbage når jeg har fået installeret mig. Men du kan sagtens skrive alligevel.

       
  2. Mariann Dupont

    16. november 2015 at 22:06

    Hi..og godt endelig, at høre lidt fra dig.
    Må lige spørge: * Jeg kan køre den ud til dig.
    – og det gælder ikke kun katte*..??….jajo, men hvad i alverden vil du da elles køre ud med til mig?…måske jeg misforstår. Men Mikael, jeg er sg da din ven (formoder jeg), da IKKE DIN FJENDE!
    Nå, det er måske bare mig der har misforstået…det sker jo..ja….

    Sidste forfærdelige info: Vi bor 5 km nord for Vordingborg.
    Læste over tekst-tv samme nat som Paris blev angrebet, at Vordingborg Kaserne vil blive inddraget til ModtagelsesCenter…..asylcenter…..og idag lyder antallet på 1.600!!!!

    Jeg har googlet det en del…ikke megen info ellers….borgmesteren ser ikke for klog ud, lyder heller ikke sådan…..(gumpetung og selvf. pol.korrekt ..så man krummer tæer..hvor helvede er DF henne nu?..læste for et par mdr. siden, at man da synes 240 migranter i en gl. plejebolig ..langt ude og under Vordingborg Kommune DOG var temmelig meget for meget. De oprindelige antal var 140!

    Hvordan helvede kan man så passivt og storladent, udstede ordre til at huse 1600??? (og med kun et par dages varsel),

    Jeg var begyndt, at nære en smule tillid til fru Støjberg. Men disse nye stramninger ……hvad skal det betyde? Andre lukker ned, men DK åbner vidt og åbent OP…hvad fanden foregår der, Mikael?…

    Løkke tror ikke på grænsekontrol, men andre forstærker den allerede eksisterende og vedr. denne EU-komsammen, vil man også skærpe grænsekontrollen yderligere.

    Hvis man ikke tror på den, hvorfor…osv……….(sukSukSuk..help!)

    *folk spørger, er nervøse osv…”Vil de kunne gå frit omkring i byen..dvs. inden politi har undersøgt og alt hvad de nu skal.(står der påny i tekst-tv idag)
    Svar: JA!
    *de kan frit komme og gå* (citat slut)

    ..eller blive væk..gå under jorden, som de øvrige tilbageviste migranter ved den svenske GRÆNSEKONTROL!

    Og borgmesteren mener ikke, at det kæmpe antal er noget problem. Der er jo allerede mange borgere i Vordingborg??????…

    JaJo, Mikael….jeg er sg lige dumpet ned fra månen.

    Forstår ingenting.

    Men frygter, at det gør jeg nok alligevel…

    Ha’ det godt. Og held og lykke. I livet. Den nye tilværelse.

    Hilsen,

    en nedtrykt og ængstelig borger.

    nb. nabo-længerne står tomme. DagliBrugsen er lukket . Men solgt. Til hvem?
    og,
    så tror du, at min store hobby er at samle på katte?

    Jeg har et hjerte, der kan elske og føle omsorg. Derfor har jeg taget dem til mig..

    Men jeg er bange.

    Ville gerne flytte. Men det er jo nærmest umuligt.
    Og, ja
    hvor går man hen?

     
    • Morbus Behcet

      17. november 2015 at 10:04

      Jeg mente, at jeg vil klare alting selv, ikke kun katte.
      Det var kun katte jeg ville køre ud til dig, og det sagde jeg kun fordi du blev sur på mig, da jeg skrev jeg ville ordne det selv.
      Og jeg kan forstå du er blevet så sur, så dette er en “lev vel” kommentar.

       
  3. Mariann Dupont

    17. november 2015 at 13:53

    Ja, jeg kan forstå, at du ikke har lyst til at kende os mere.
    Ja, også her havde du ret: mennesker ændrer sig.
    Det, må man da sige, at du har.

    (det var jo i virkeligheden digselv du talte om, men hvordan kunne jeg vide det?)

    Og jeg kan fornemme, at det er noget ‘der har ligget i luften’…din luft – længe, måske.

    Jeg gjorde bare et klodset forsøg på, at etablere…oparbejde et venskab. Du er alene, Kaj og jeg er alene. Derfor.
    Havde jeg ville haft venner, var det velnok sket indenfor de snart 20 år vi har boet her, men jeg har været usynlig og ikke ville ‘vedkende’ mig min adresse. (flyttede jo aldrig virkelig ind…ialtfald ikke med sjæl og hjerte),
    men tiden viser, at jeg vel må indse, at så mange år er gået, og denne tidskapsel på 20 år, mest handlede om min elskede mor.

    Du er ikke interesseret i at kende os længere, og det kan jeg jo ikke gøre noget ved.
    Jeg misforstod vist.
    Og forstår dig ikke.
    Men bare du selv gør.
    Det er jo DET det handler om

    en hilsen fra os alle her…
    Tesse, Kaj og Mariann

     
    • Morbus Behcet

      17. november 2015 at 14:05

      Dit skriv er en projektion!

      Det var dig der misforstod hvad jeg skrev. Og du ved, at jeg siger min mening.
      Jeg kan forstå, at du synes jeg var for længe om at svare dig, selvom jeg har haft travlt med flytning.
      Du plejer ikke selv at svare før efter en måned.

      Jeg har intet problem med, at være alene, og jeg gider ikke dette kællingebavl.
      Men det er dig der har sagt stop. Så ja, jeg havde ret; igen.

       
  4. Mariann Dupont

    17. november 2015 at 14:04

    ps. og sur, nej det blir’ jeg sg aldrig! Det er for sippede fruentimmere…jeg blir’ gal, vil ha’ retfærdighed, tordner, falder ned igen. Jeg brænder og kæmper for det jeg elsker. Men sur.
    Aldriig!

    Og jeg behøver ikke,at ønske dig et ‘lev vel’.

    Det tror jeg ikke, at du gør alligevel.

    Jeg rakte hånden frem. Meget og længe.Du skulle forstå, at ikke ALLE mennesker, pludselig blir’ underlige, kolde og vender ryggen til.

    Og, det var så liiige DET du selv gjorde! Tak, for den lektie, !

    Du kunne ha’ haft en ven for livet.

    Men det havde ingen interesse.

    Nogen må ha’ såret dig utrolig hårdt…der, henad vejen…….for længe, længe siden…..

     
    • Morbus Behcet

      17. november 2015 at 14:21

      Jamen, du blev jo underlig og kold og vender ryggen til, pga. min kommentar, og sikkert også mit sidste indlæg.
      Du kender mit skriv, men kan åbenbart ikke klare det alligevel; så jo du er sippet.

      Stop din projektion.

       
      • Mariann Dupont

        17. november 2015 at 15:41

        jeg orker ikke…jaja, du har ret……og ‘whatever’
        Du lever kun for den afsky og det had du føler mod alt og alle.
        Farvel, .

         
      • Morbus Behcet

        17. november 2015 at 15:49

        Jeg lever i hvert fald ikke for, at høre på nærtagende kællinger og deres bavl.
        Se jeg kan også smække med døren.

         
  5. Mariann Dupont

    17. november 2015 at 15:02

    Jeg har for heck…aldrig vendt ryggen til..Aldrig kold heller…sålænge jeg lever kan jeg såres, for jeg har endnu mit menneskeHjerte i behold.

    Jeg er stadig af kød og blod. Underlige ‘betonklodser’ dukker frem i disse tider. Jeg fornemmede, at også DU havde et godt og kærligt hjerte, DER bag al ‘galskaben’ og arrigskaben ..bla. frembragt af nabo, mobning og alt du selv har fortalt, så derfor tænkte jeg, at vi 2 ‘bare var børn af gamle og bedre tider’ og på den måde, bedre forstod hinanden.

    Derfor ville det vel være rart, at være venner.

    DERFOR prøvede jeg så ihærdigt, at holde fast!

    Og vedr. katte-kommentaren……om så du var min bedste ven gennem de sidste 500 år, ville jeg stadig hæve røsten, hvis jeg ‘fornemmede’ en ‘ond’ gerning mod katten.

    Hvis du i din kommentar havde skrevet, at du uden at skade dyret, selv ville ta’ affære, ja – så ville jeg ku’ ha’ forstået det (således, ville du jo ha’ skåret det ud i pap, ja?)…men jeg tænkte på aflivning og….ja…du ved……

    Og ven eller ej…..jeg vil altid ta’ dyrets parti. For det har inget at forsvare sig med. Ingen forsvarer.
    Og det ville jeg så være her. Forsvarer.

    Så sur, nej..stadig ikke!! Bare i stærk affekt….når jeg tar’ så mange firbenede sjæle til sig, skønt det af og til tar’ livet af mig, ja så er det vel forståeligt, at jeg forsvarer, med arme og ben, sjæl og hjerte…!

    Men altså, det var jo bare en lille kommentar i dit indlæg og jeg svarede igen, med en lille hov-hov-kommentar, hvorfor så voldsom en respons? den var vel blidere end den du fik, mens vi endnu bare var på EB’s chat-kommentar-niveau……?

    ps. min pc er vist ved at krakelere. Pludselig går skærmen i sort. Idag var den så blå…jeg kan intet andet gøre, end at hive el-kablet ud og starte igen.
    Oh, det ligner noget jeg har oplevet før. Den stille begyndelse til pc-død.

    Hvorfor mon?..denne Windows 7 har jeg vel brugt i 5-6 år….De andre er Windows 8 og 8.1, orker næsten ikke, at nærme mig dem.
    Der er så mange updateringer, at det vil ta’ dage inden jeg er færdig.

    Og jeg har så svært ved at ‘handle’ dem..disse 8’ere……..

    Har heldligvis lige kopieret ind på harddisk..men måske den ikke er kompatibel med W8?

    Nå, dette var lidt udenfor det egentlige emne, men jeg skriver det, fordi denne pc kan lukke ned nårsomhelst! ..og bare jeg vidste hvorfor….

     
    • Morbus Behcet

      17. november 2015 at 15:10

      Hvorfor fortsætte denne tråd?! Du har valgt, at være nærtagende, og bryde forbindelsen; så hermed brudt.

       

Skriv et svar

