RSS

Intet er så dårligt, at det ikke er godt for noget

29 okt

Nu flytter jeg snart væk fra dette røverkvarter.
Der er flere socialbedragere og skattesnydere her, end i et fængsel.

Den nye der flytter ind i denne lejlighed vil nok blive udsat for samme test fra naboen, som vi gjorde da vi flyttede ind. Han satte hængslerne fra hans blomsterkummer ind over vores side af hegnet. Hvis vi havde sagt noget var vi nok blevet nødt til, at flytte før (dengang var vi to).
Vi skulle også finde os i, at hans kamphund (som han kalder en boxer, ellers må han ikke have den) pissede op af hækken så det ramte vores bænk (på vores side). Det grinte han meget af.
Han hængte også vindklokker op, så jeg ikke kunne sove om natten. Han var ligeglad.
Han smækker med døren 50 gange om dagen, så fliserne i mit køkken falder ned. Ligeså smækker han med døren klokken 5-6 om morgenen så man får et chok. Derefter skal bilen varmes op i 45 min.
Han er i det hele taget meget usympatisk, og hvis min mor ikke var begyndt at tale med ham, mere end over hækken, så havde jeg aldrig lært ham at kende.
Hans datter spytter ind til mig og giver mig fingeren; hun ligner sin far mere, og mere, og det er ikke et kompliment.

Hvis der var flere der meldte vejmafiaen til boligselskabet, så havde det nok ikke været mig der skulle flytte.
Jeg tror ikke de to andre (som jeg kender til) de har presset ud har meldt det.
– eller også holder boligselskabet virkelig hånden over dem, af en eller anden grund. Håber ikke det er sandt, fordi så fortæller de dem nok også hvor jeg flytter hen.

Hvis den nye lejer ikke har bil, vil vejmafiaen og ham fra lossepladsen (autoværkstedet) nok spørge om de må bruge parkeringspladsen. Der bliver lavet så mange sorte biler herude, at der ikke er plads hos dem selv. Jeg har set, at de låner pladser hos forskellige naboer.
De laver vejen om til et industrikvarter.

Forleden dag startede han en bil op på lossepladsen så det indhyllede hele kvarteret
i røg. Det må ikke være sjovt, at være hans nabo. Hvem har lyst til, at bo ved
siden af et autoværksted.
– men han er vist fredet.

Det er lidt synd for staklerne herude. De havde sikkert planlagt den helt stor krig mod mig til nytår.
Og det har jeg så forpurret.
Til nytår er alt jo tilladt.

Jeg kom lige i tanke om en episode Ikke lang tid efter vi var flyttet ind:
Vores hund, som var en pomeranian, løb ind til vejmafiaen hvor deres dør stod åben. Den løb ind i deres lejlighed, og vejmafiaen blev rasende, han kan ikke lide hunde (den var ikke større end deres kat).
Men når jeg bliver sur over, at deres kat går ind i min lejlighed, og ødelægger mine ting, så er jeg en idiot.
Vores hund ødelagde ikke noget.
– men han er vist også fredet.

Det nye sted er stille og fredeligt. Og jeg holder mig langt væk fra naboerne.
Så udover at det har kostet mig min opsparing, og mit helbred, så er der intet der er så dårligt, at det ikke er godt for noget.
– det er nu ikke altid sandt.

 
 

Tags: , , , , , , ,

4 responses to “Intet er så dårligt, at det ikke er godt for noget

  1. Mariann Dupont

    14. november 2015 at 15:38

    Hi Mikael..jeg har lige fået noget af et chok. Jeg skrev til dig den anden dag og vidste godt, at du måske ikke havde tid til at respondere på min mail.
    Derfor gik jeg herind på din blog idag. Savner at høre fra dig.

    Jeg troede, at du skulle flytte den 18 november. Det snakkede Kaj og jeg om den anden dag….og jeg ser nu, at du er flyttet …??? ….jeg er ked af, at jeg ikke…ja, hvad skal jeg sige……’var med dig under flytningen’ ..det kan man da vist ikke sige….men, at jeg ikke indrettede min mail lidt anderledes…..jeg har hele tiden troet, at det var den 18….og da du jo ikke var flyttet sidste m åned ??? måtte det jo være denne måned.
    Er det mig der er skør eller hur…..hvis så…så må du altså undskyld….øv….hvor føler jeg mig helt forkert..er i forvejen så ør i hovedet af det der skete i Paris i aftes/nat……ting falder ned, ting falder sammen..ting går itu..og jeg tar’ fejl af datoer (åbenbart?)….
    Håber, at du tilgir’ mig, Mikael. Jeg ønsker dig så meget godt, Held og lykke med dit nye hjem. Og uanset hvad…du har altid en ven her….2 venner..Kaj og mig……(ps. nu læser jeg samme nat som terror-angreb i Paris, at Vordingborg Kaserne, som de jo så let lukkede en stor part af sidste år – nu skal omdannes til flygtninge-modtagelsesCenter. 3 steder i DK. Tilsammen skal huse 3-4000 migranger. Hvad indebærer det mon? Blir’ det mon ligesom i Allerød? …jeg ved snart ikke, hvor jeg skal gå hen……al lort vælter ned over een….frygt og frygt..og en del angst…..sikke tider, Mikael…!

     
    • Morbus Behcet

      14. november 2015 at 17:46

      Ja, det var den 13 jeg flyttede. Det gik smertefrit. Flinke flyttemænd. Men meget stor vogn.
      Jeg læste godt om angrebet i Frankrig, men er lidt ligeglad nu.
      Løbet er kørt; Demografi bliver vores død, om de så lukker grænserne eller lader være.

      Danskerne har valgt, og det vil blive ligeså slemt herhjemme.

       
      • Mariann Dupont

        16. november 2015 at 22:14

        havde helt glemt, at jeg havde skrevet en kommentar ..her, også…..vedr. Paris og kaserne…….ja, der er ikke megen trøst i dit svar…..du virkede slet ikke så kold som du lyder..nu….!…

         
      • Morbus Behcet

        17. november 2015 at 10:10

        Trøst! Jeg har advaret om musliminvasionen siden ’80’erne, og har fået mange hug og trusler. Jeg gider ikke mere.
        Der er ikke noget jeg kan gøre, og trøst hjælper ikke på situationen.
        Mine erfaringer og behandling af mig har gjort mig kold, over for den slags ting.

         

Skriv et svar

