RSS

Vegetar

21 feb

Jeg er blevet vegetar.
Jeg ville gerne gå hele vejen og blive veganer, men jeg kan ikke undvære mælken på mine havregryn om morgenen.
Og jeg spiser også æg en gang imellem. Men jeg køber kun økologisk, så jeg regner med at jeg kan stole på at dyrene har det godt.
– det kan man nok ikke, så måske jeg finder på et alternativ på et tidspunkt.

Det er ca. en måned siden, lige efter min far døde, hvor jeg smurte leverpostej på rugbrødet, at jeg tænkte; hvorfor egentlig spise døde dyr når jeg i forvejen ikke spiste meget kød, stort set kun leverpostej hver tredje dag.
Grunden er jo nok, at man altid har fået at vide, at man skal spise kød for at få protein. Det er løgn. Man kan få protein mange steder fra.
Vi får det kun at vide fordi man slagter dyr på samlebånd for, at få en profit.

Man kan heller ikke få noget kød der ikke kommer fra halalslagtede dyr mere, undtagen gris og fisk, selvfølgelig.
Så det er længe siden jeg stoppede med kylling og oksekød.
De pumper lage i kylling for, at tjene mere. Hvorfor køber folk kylling der er pumpet fuld af ubestemmelig lage? Er folk zombier? Det er et retorisk spørgsmål, men lad mig alligevel svare selv; ja, folk er zombier, som gør hvad alle andre gør.

Jeg er også stoppet med vitaminpiller, som også kun er en storindustri for pengenes skyld. Man har ikke brug for det (medmindre man er syg).

Jeg husker da jeg boede i Ringsted (lorteby), hvor der ligger et slagteri, når jeg kørte bag en åben vogn med grise, så fik jeg det dårligt ved at tænke på, at de om 10 min. var døde.

Der findes; frø (ikke dem der sige kvæk), nødder, frugter og grøntsager m.m. som til fulde opfylder mineral og vitamin behovet.
Desværre kan man ikke få særligt meget god frugt og grønt her i landet, så det kræver at man kigger godt efter.
Æbler som engang var noget Danmark kunne producere i store mængder og som smagte godt, er ikke eksisterende mere.
Det kan vi takke EU for, og selvfølgelig alle dem der støtter dette fascistiske foretagende.

Desuden er mennesket ikke et rovdyr.
Santos Bonacci siger det sådan:

Hvis nogen siger, at mennesket er lavet til, at spise kød. Så sig til dem at de skal gå ud og fange en kanin, og slå den ihjel og spise den.

Det kan vi ikke uden redskaber, vi kan ikke bide igennem et dyr med vores tænder.
Og, nej, evolution kan ikke forklare det.
Jeg tror ikke på evolution, men hvis det var en ting, hvordan skulle mennesket så kunne overleve overgangen fra abernes hugtænder til vores flade tænder?! Det er millioner af år.

 
Skriv en kommentar

Posted by på 21. februar 2016 in Dyr, Vegetar

 

Tags: , , ,

Skriv et svar

