RSS

Mere kat, beklager

17 jun

Jeg ved godt at det efterhånden er trættende, at læse om naboens kat, men
jeg var hos dyrlægen i dag for, at få undersøgt min bændelorm.
Jeg spurgte så dyrlægen om man kan kastrere en 9 år gammel kat, og det kan man sagtens.
Det kan godt være, at katten ikke ville stoppe med at markere, fordi det er så indgroet i den, men urinen ville så ikke lugte.
Kønsdriften hos katten ville også stoppe, så den ikke render efter hunkattte.

Så er det jeg spørger mig selv; mig selv, hvorfor prøvede naboen ikke, at kastrere deres kat først, i stedet for, at aflive den?
Hvis deres datter har fået så store traumer af, at katten er død, så var det vel et forsøg værd.
– men så ville de selvfølgelig ikke have nogen grund til, at chikanere mig.

Var det fordi de ikke ville bruge penge på en kastration: 990,- til 1078,- (alt efter vægt).
og måske senere alligevel skulle aflive den: Aflivning: 882,- Alivning & kremering: 1095,-.
– var deres datters velbefindende ikke det værd?

Jeg tror de aflivede den fordi, de i deres underlige univers syntes det var synd for katten, at den ikke kunne udfolde sig som den ville, lige meget hvem det gik ud over, selvom en huskat har det bedst, når den er neutraliseret. De tænker altså kun på deres egen tarv, ikke kattens.
Og datteren som tidligere ikke kunne fordrage katten, bliver nu bl.a. brugt som undskyldning for, at chikanere mig.

Jeg har aldrig haft et problem med, at der kommer katte hos mig, der kommer mange katte, men jeg har selvfølgelig et problem når en kat ødelægger mine ting, og strinter på alting.
Så hvis naboen havde kastreret katten, ville den ikke strinte, og hvis den gjorde, ville det ikke lugte, og den ville ikke rende efter min kat, så den ville nok ikke være kommet så ofte.
Problemet kunne være løst uden konflikt. Men det tror jeg ikke naboen ønskede.

Min kat, Tesla

 
Skriv en kommentar

Posted by på 17. juni 2015 in Dyr, Nabo fra helvede, Naboer

 

Tags: , , , , ,

Skriv et svar

