RSS

Organtransplantation

29 okt

Angående sagen om Carina (DR 1 – pigen der ikke ville dø) og Beatrice (EB – Hjertebarn som ikke kunne få et
hjerte, fordi hun har Downs syndrom).

Den første sag viser hvor uduelige og arrogante læger er. De er ikke så dygtige som de selv, og folk
tror. Selvom det virkede meget gennemtænkt, at høste hendes organer før hun var hjernedød.

Den anden sag viser, at der er forskel på folk; er du en god samfundsstøtte kan du få, er du
handicappede må du gå.
Jeg tror, at hvis det var lægens eget barn, så ville der ikke være nogle problemer. Tværtimod, når det
er nogle af deres egne, så smider alle hvad man har i hænderne for, at hjælpe.
Vi ser det samme hos politiet, hvis det er en kollega eller en kollegas familie der har problemer, så
bliver hele styrken sat ind.

Mon ikke også politikere, kendte, rige og kongelige, nok skal få et organ hvis de har brug for det.
De kommer helt sikkert automatisk øverst på listen – selvom mange politikere er mere eller mindre
retarderet.
Ja, de kongelige får jo en hel afdeling ryddet, så de ikke skal ligge for tæt på pøblen.
Og de får en hel stab af læger og sygeplejersker til, at tage sig af dem på bekostning af mennesker med
rødt blod.
De rige køber vel organerne i udlandet.

Spørgsmålet er også, hvor retarderet man må være/ikke være for, at komme på listen.
Man vil jo sikkert gerne bruge organerne fra de retarderet, hvis det er muligt.

Jeg har været meget på hospitaler i forbindelse med min mors sygdom, og set hvor inkompetente læger og
sygeplejersker er.
Så jeg vil aldrig stole på en læge, og slet ikke når det gælder organdonation.
Selvom det er 3 læger der skal undersøge, om hjernedøden er indtruffet, Kan man ikke stole på det, da
læger ikke er meget for, at underkende hinanden – de har en forkvaklet form for loyalitetsfølelse.

Jeg har selv en bindevævssygdom, så jeg kan måske heller ikke komme på en donorliste.
Men mon ikke mine organer kan bruges, da de efter de seneste prøver er fine.
Jeg får oven i købet immunsuppressiv medicin, det samme man får, når man er transplanteret.
Så mine organer er tilvænnet.
Jeg er da også lidt småtosset, så det trækker nok også ned.

Men hvorfor skulle jeg sætte mine organer til rådighed, hvis jeg ikke selv kan få.

Hvis der skal være forskel på folk, Så må os der er syge/handicappede få vores eget donorregister.

 
Skriv en kommentar

Posted by på 29. oktober 2012 in Sygehus

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Skriv et svar

